Nowoczesne tłoki z drukarki 3D
Technologia 3D jest stosowana w wielu branżach. Miedzy innymi w Porsche przy konstruowaniu prototypów lub produkcji części zamiennych do klasycznych samochodów. Producenci samochodów sportowych poszli jednak o krok do przodu. Tłoki do silnika odmiany 911 – GT2 RS – są wytwarzane przy pomocy drukarki 3D.
Testy obciążeniowe
Wydruk 3D został wytworzony przez przedsiębiorstwo Trumpf. Zajmuje się ono przetwarzaniem metali oraz obróbką laserową. Tłok, który powstał w drukarce 3D składa się z 12 tysięcy warstw aluminiowego proszku. Jeden tłok powstawał przez 12 godzin. Następnie był poddawany próbom wytrzymałościowym , które miały symulować obciążenia eksploatacyjne. Inżynierowie sprawdzali również poszczególne elementy techniką komputerową lub przy pomocy mikroskopu. Następnym krokiem testów było zamontowanie 6 sztuk w silniku Porsche , który bez problemu przepracował 200 godzin. Przy pełnym obciążeniu 135 godzin.
Technologia LMF jest wykorzystywana do produkcji nowych tłoków Porsche jest odpowiednikiem SLM.