Nowoczesne tłoki z drukarki 3D

Technologia 3D jest stosowana w wielu branżach.  Miedzy innymi w Porsche przy konstruowaniu prototypów lub produkcji części zamiennych do klasycznych samochodów. Producenci samochodów sportowych poszli jednak o krok do przodu. Tłoki do silnika odmiany   911 – GT2 RS – są wytwarzane przy pomocy drukarki 3D.

Testy obciążeniowe

Wydruk 3D został wytworzony przez przedsiębiorstwo Trumpf. Zajmuje się ono przetwarzaniem metali oraz obróbką laserową. Tłok, który powstał w drukarce 3D składa się z  12 tysięcy warstw aluminiowego proszku. Jeden tłok powstawał przez 12 godzin. Następnie był poddawany próbom wytrzymałościowym , które miały symulować  obciążenia eksploatacyjne. Inżynierowie sprawdzali również poszczególne elementy  techniką komputerową lub przy pomocy mikroskopu. Następnym krokiem testów było zamontowanie 6 sztuk w silniku Porsche , który bez problemu przepracował 200 godzin. Przy pełnym obciążeniu 135 godzin.

Technologia LMF jest wykorzystywana do produkcji nowych tłoków Porsche jest odpowiednikiem SLM.  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *